رخداد بالانس دینامیکی زمانی است که چرخش، هیچ نیروی گریز از مرکز یا زوجی ایجاد نمی‌کند. این سیستم بدون نیاز به اعمال هیچ گونه نیروی خارجی، به غیر از نیروی مورد نیاز برای تحمل وزن خود، می‌چرخد. هنگامی که یک سیستم یا ماشین نامتعادل است، برای جلوگیری از وارد شدن فشار به یاتاقان ها، وزن متعادل کننده اضافه می‌شود. بالانس دینامیکی راهی برای متعادل کردن ماشین‌ها با چرخش سریع قطعات و سپس اندازه‌گیری عدم تعادل با استفاده از تجهیزات الکترونیکی است. سپس عدم تعادل محاسبه شده را می‌توان از وزن، اضافه یا کم کرد تا زمانی که لرزش قطعات کاهش یابد.

بالانس دینامیکی به زبان ساده روشی است که از طریق آن قطعات متحرک یک ماشین یا قطعه ای از ماشین آلات صنعتی را متعادل می‌کنیم. برای این کار این قطعات را با سرعت بالا می‌چرخانیم. وقتی این کار را انجام می‌دهیم، می‌توانیم اندازه‌گیری عدم تعادل را در هر جزء در حال چرخش به دست آوریم.

چند نمونه از بالانس دینامیکی

مثال های زیادی وجود دارد که چگونه از بالانس دینامیکی برای افزایش عملکرد استفاده می‌کنیم. کاربردهای متداول برای بالانس دینامیکی ماشین، میل لنگ موتور و لاستیک خودرو است. همچنین خدمات بالانس برای محورهای محرک و فلایویل ها. اینها نمونه هایی از کاربرد بالانس دینامیکی در صنعت خودرو هستند. نمونه های دیگر عبارتند از بالانس دینامیکی پروانه ها، بالانس صنعتی فن، بالانس روتور فلیل و بالانس روتور ماشین. ما می‌توانیم به معنای واقعی کلمه تجزیه و تحلیل بالانس دینامیکی را روی هر ماشین و اجزای آن انجام دهیم.

چرا تعادل دینامیکی مهم است؟

هدف اولیه هر تجهیزاتی داشتن عملیاتی است که عاری از لرزش باشد. با این حال، ارتعاش همیشه بخشی از هر ماشینی است که می‌چرخد، و برخی از سطوح ارتعاش می‌توانند قابل قبول باشند. به جای تلاش برای خلاص شدن از شر تمام ارتعاشات در ماشین آلات، لازم است تا حد امکان تعادل ماشین را جستجو کنید. این فرآیند لرزش را به حداقل می‌رساند تا زمانی که سطح نویز کمتری وجود داشته باشد. علاوه بر این، کاهش لرزش می‌تواند طول عمر ماشین آلات شما را افزایش دهد. بسیاری از مشتریان جدید ما می‌گویند که آنها متوجه نشده‌اند که خدمات بالانس دینامیکی چقدر در افزایش عملکرد عملیاتی آنها مفید بوده است.

مزایای تعادل دینامیکی چیست؟

بالانس دینامیکی برای صنعت مکانیک و مهندسی معنی زیادی دارد. وقتی دستگاه در حالت تعادل کار می‌کند، همانطور که باید کار می‌کند. اگر از یک ماشین صاف و متعادل استفاده کنید، عواقب زیادی ممکن است رخ دهد. به عنوان مثال، نتایج تعادل دینامیکی می‌تواند منجر به موارد زیر شود:

نویز کمتر: همچنین ممکن است پس از انجام تعادل دینامیکی، نویز کمتری نیز وجود داشته باشد. این به این دلیل است که لرزشی که باعث سر و صدای هوا می‌شود دیگر وجود نخواهد داشت. علاوه بر این، خستگی اپراتور را که در اثر قرار گرفتن در معرض نویز و لرزش بیش از حد ایجاد می‌شود نیز برطرف خواهید کرد. این روش در نتیجه به بهبود کارایی اپراتور کمک خواهد کرد.

افزایش ایمنی: ایمنی اپراتور نیز بهبود می‌یابد زیرا احتمال خرابی ماشین آلات کمتر است.

خرابی کمتر: علاوه بر این، بالانس کردن دستگاه عمر بلبرینگ را افزایش می‌دهد. همچنین توجه به این نکته مهم است که به دلیل این که ارتعاش به دلیل عدم تعادل ایجاد می‌شود که توسط سازه مجاور جذب می‌شود. هنگامی که یک ماشین در تعادل کار می‌کند، تنش ساختاری را به حداقل می‌رساند. در نهایت، با توجه به بهره وری؛ افزایش زمان کار، بهره وری را افزایش می‌دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *